tisdag 4 juni 2013

Ny randig P O Ström

Jag har fyra olika i denna serien och idag blev det en femte. Men eftersom det finns nio olika så har jag några kvar att leta efter.
    Färgerna blev inte helt överensstämmande med verkligheten - den randiga är mörkblå och ljusgrön. Den turkosa vasen med röd kula till höger finns bara där för storleksjämförelsens skull. Men det är samma upphovsman för dessa.


Nio olika i serien skrev jag - det är alltså tre olika former och tre storlekar av varje. Denna är nog den största av de tre med denna formen. Den är 14,5 cm i diameter och 9,5 cm hög.
    Jag har tre av mina tidigare på bild, och de kan ses här. Den fjärde har jag inte fått än, men det är mellanstorleken av den med bullig underdel.

Rättelse! Det finns nio olika i serien, men den modellen på bilden finns det bara två olika av. Den med bullig underdel finns det tre av, och den smala raka som går ut längst upp finns det fyra olika av.

Inga kommentarer: