torsdag 11 april 2013

Halldetalj

Borsten med tillhörande väggfäste har jag visat tidigare. Den skall sättas upp på väggen i hallen bredvid klädhängaren hade jag tänkt.
    Men jag har även ett skohorn som jag tänkte sätta upp på något sätt, men hur?


Jo - jag kom på hur det skulle bli bra! För precis i närheten av där jag bor finns ett litet snickeri där man kan beställa föremål av trä efter egen ritning. Ett väggfäste för skohornet i samma stil som den till borsten hade nog passat bra tänkte jag. Och här är resultatet. Det syns inte så tydligt på denna bilden, men bottenplattorna är lite större än både borsten och skohornet så det sticker fram även när de hänger på plats.
    Träslaget är teak i denna också, men inte lika rödaktig som i borstsetet. Jag skall se om man kan färga den lätt av vatten med rödbrun akvarellfärg i.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Snyggt och väldigt påhittigt!
*gillar*