onsdag 28 september 2011

Det okända

Vi fick en utmaning av SAAX att visa 1-3 saker vi har köpt på loppis och inte vet någonting om. Jag letade bland hyllorna och hittade två glasföremål och en teakpryl att spåna om.
    Som ni kanske har märkt gillar jag rökfärgat glas, och ser man något sådant som man gillar formen på så är det svårt att låta det stå kvar på hyllan om priset inte är för högt. På bilden en gräddkanna och en vas med den rätta nyansen. Dessutom en ljusstake i teak med fin form. Helt omärkt, men man misstänker att den kan vara dansk. Jag hade inte tackat nej till en eller två likadana till i olika höjder!
    Nu hoppas jag att någon kan identifiera åtminstone en av dessa!

6 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Ska se om jag kan hitta några grejer som jag kan visa. Jag kan i alla fall identifiera en grej hos dig, den högra glasburken :-)

A-L sa...

Den högra ser ut som Reijmyre glasbruk.

LOPPISTAN sa...

Den längst ut till höger ser precis som de tre "burkar" jag har som är märkta Reijmyre. http://loppista.blogspot.com/2010/06/alla-goda-ting-ar-tre.html

form55 sa...

Det var ju trevligt att en av dem blev identifierad! Tack tack - speciellt till Loppistan som hade bildbevis!

Herr Movarp sa...

"Pavane" heter serien om du undrar, Tom Möller är formgivare. De finns i en radda färger :-)

form55 sa...

Perfekt! Klart man undrar. Tack igen!