söndag 25 september 2011

Bakluckeloppisen

Idag var det tyvärr den sista bakluckeloppisen för i år. Varmt och fint väder och rekordmycket säljare! De flesta hade förstås inget som jag fastnade för, men nog hittade jag något fint där ändå!


Kryddhyllan är från danska Digsmed, och burkarna med teaklock hör till - 75 kr. En turkos stengodsskål från RIIS keramik - 10 kr. Den lilla runda svarta skålen kan vara från Gefle - 20 kr. Tallriken från Rörstrands Entré är lite krackelerad, men annars hel och fin - 30 kr. Det lilla teakfatet är signerat Ua undertill - 10 kr.
    Till sist en riktigt fin uggla från Alingsås keramik. 80 kr fick jag ge, men det tycker jag att den är värd. Ulla Winblad har gjort den, men fåglarna som jag har sedan förut från samma tillverkare har Heintz Preisler gjort.

7 kommentarer:

Lilladockan sa...

Jag gillar ugglan! (kanske inte helt oväntat från fröken fågelfantast) ;)

tråkigt nog missade jag allt vad loppis heter även denna helg :( trösthandlade två stycken solöga på tradera igår bara för att stilla loppisabstinensen ;)

petrogylv sa...

Jag gillar din kryddhylla och ugglan är riktigt fin,du är allt en turgubbe du!

DollybirdRetro sa...

Den turkosa lilla skålen var extra fin! Har du kvar ALDO LONDI krukan? Vad vill du sälja den för? Jag hittade två till i dag. Men vill ha ännu fler! :) Kommer du på Antikmässan?

form55 sa...

Lilladockan - Så synd! Det var ju sista helgen för både Heden och bakluckeloppisen. Nu händer inte mycket utöver det vanliga på ett bra tag.

petrogylv - Turgubbe vet jag inte :) Det var två timmar med full koncentration...

DollybirdRetro - Jag har svarat dig på annat sätt.

Allt det gamla goda sa...

häftig kryddhylla, den ska väl sitta lodrätt?

trillivippa sa...

Ja, nu när bakluckeloppisarna är slut för i år så är det verkligen höst. Känns lite trist.
Men du fyndade på bra ser jag! Ugglan var riktigt läcker, vilket coolt uttryck den har.

form55 sa...

Adgg - Visst skall den sitta lodrätt. Den avrundade delen överst, och det finns fördjupningngar i hyllplanen som inte syns på bilden.

trillivippa - Konstigt nog så dök både ugglan och tallriken upp strax innan jag skulle gå därifrån efter två timmars letande. Jag var tvungen att åka hem för jag skulle bjuda på några auktioner, och jag har ju ingen smartphone heller.