lördag 2 juli 2011

Dagens loppisrunda

Den var ovanligt lyckad. Oftast hittar man kanske en sak eller i värsta fall ingenting. Men idag blev jag faktiskt ganska nöjd med inköpen.
    En röd fugaskål av tredje storleken - 70 kr. En okänd kaffekopp - 20 kr (någon som vet?). En liten teakskål - 10 kr. En äggkopp från Arabia - 20 kr. Ett blått glasföremål av Mona Morales-Schildt - 35 kr. En limegrön tallrik (21,5 cm) Colorado från Gustavsberg - 30 kr. Ett löst teaklock till något som kanske dyker upp senare - 5 kr. En gul Royal Crona ljuslykta - 50 kr.


Fugaskålen och Coloradotallriken skall jag behålla. Resten får jag se hur jag gör med senare.

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Äggkoppen är formgiven av Esteri Tomula. Du kan se fler varianter i serien här: http://kerstin.kokk.se/?p=9915

Maria sa...

Inte illa alls! Favoriten är ju naturligtvis för mig ljusstaken från Royal krona :)

eli sa...

Snyggt jobbat! Kanske bara de riktiga loppisproffsen orkade vara ute i dag i hettan?

trillivippa sa...

Oj, det var en hel del fina fynd! Jag håller med eli, tyckte det var ganska lite folk på "min" loppis idag så det var kanske många som valde stranden före fynden?

form55 sa...

Kerstin - tack för info! Det dumma är att det fanns två olika, men den ena hade två små nagg så den lade jag tillbaka. Och den finns inte med bland de du har.

Maria - Ja, de är populära. Märkligt nog fanns den kvar då jag kom dit drygt en timme efter att de hade öppnat.

eli och trillivippa - Det var inte så jättevarmt idag. Runt 25 grader och det tycker jag är perfekt. Och jag tyckte inte att det var mindre med folk idag än annars på de flesta ställena.

Herr Movarp sa...

Koppen är en Vera från Gefle, jag har tekoppar med fat, en röd och en gul som denna!

Idag målade jag hela dagen, så det blev ingen runda...annars såg jag att min favorit hade öppet i Bäsna, men när jag läste tidningen var den redsan öppen, fynden går direkt sär så det var ingen idé att åka :-)

Anonym sa...

Både Bellevue och Kviberg idag?

form55 sa...

Movarp - du har inget löst fat till koppen liggande?

Anonym - Jodå, och Kommersen, och Holmens, och Stigbergstorget, och Ebbes hörna.