tisdag 10 maj 2011

Fem teakföremål

Nu har jag inte haft med något i teak på flera inlägg så nu är det hög tid igen att visa lite sådant.

Det största föremålet med ett handtag i mitten är från danska Digsmed. Kanske skall det stå någonting runt om handtaget?! Vet någon så tipsa gärna om detta.
    Framför den till vänster en omärkt burk med teaklock med en fördjupning i mitten, och till höger en sak från danska Nissen. Tror att det är en ostsmulare eller något ditåt!
     Den långa skeden är märkt "Denmark", och jag har hittat en uppgift om att det skall vara Jens Quistgaard som är formgivare - lite osäkert dock.
    Till sist en stor gaffelliknande tingest med en hake för upphängning baktill. Den är för stor för att vara ett salladsbestick.


Det gemensamma temat för dessa föremål är alltså att jag inte riktigt vet vad de skall användas till - vet du?

1 kommentar:

TUSEN VASER sa...

Teak tröttnar jag aldrig på, vilka fina saker du har! Hoppas du visar fler saker. Jag hittade två nattduksbord i Vrigstad och slog till.