söndag 2 mars 2014

Megaloppisen

Förra helgen var det megaloppis i stan. Ungefär 650 bord inne på svenska mässan, och runt 12.000 besökare. Som vanligt på loppis fanns det många ointressanta bord med barnkläder, leksaker och IKEA-vaser från 2000-talet!
    Men det fanns även - som tur var - ganska många bord med fina retroprylar. Så detta drog jag med mig hem!


Av favoritservisen Gustavsberg Colorado köpte jag fyra tallrikar av den största modellen (24 cm i diameter), plus två uppläggningsfat av mellanstorleken.
    Alla de svarta delarna kostade 10 kr/st, och den ljusblå köptes på ett annat bord för en femtiolapp. Alla delarna är hela och fina!


Fyra teakgalgar till. De är av två olika modeller som ni kanske ser. Jag tänkte ha bara teakgalgar i garderoberna och rensa ut de jag har där nu.
    Glasskålen kommer från Gullaskrufs glasbruk ur serien ISI. En del som man sällan ser. Benny på Porslinsbloggen samlar på den serien och kommer att få ta över den. Men den gula hänkelskålen från Rörstrand Entré, köpt för 120 kr skall jag behålla själv!


En plastskål från tyska Emsa som jag köpte åt en samlare, men som redan fanns i den samlingen. Men då var det en annan som var intresserad så den skickas med posten idag. Den är gulare i verkligheten.
    Den röda sjuanstolen från Brio till dockskåp skall däremot till en bloggkollega - Stina med bloggen Allt det gamla goda. Glasvasen till höger är signerad som Erik Höglunds alster brukar se ut, och den kunde jag inte låta bli att köpa för en tia!

Dessutom köpte jag 93 delar bestick från Gense Thebe, men de har jag redan stuvat undan så det blev ingen bild på dem. Betalade i alla fall endast hundralappen jämnt för dem!

Inga kommentarer: