söndag 9 mars 2014

Malmöresan

Förra lördagen besökte jag Malmö igen. Främst därför att kunna besöka Nirvana second hand som jag inte har besökt tidigare och som bara har öppet en helg i månaden.
    Förväntningarna var ganska stora, och de uppfylldes! Känns som det bästa stället i Malmö, men det beror förstås på vad man letar efter. Det fanns saker av skiftande pris och kvalitet där, men jag lyckades hitta sådant som jag verkligen gillar!


De tre teakgalgarna går att hitta lite här och där, men skålen från Bergenblads konstindustri ser man inte ofta. Nu tror jag att jag har fem olika från den tillverkaren, men de är så välgjorda att jag nog kan tänka mig någon till om formen avviker från de jag har.
    En coaster från Gullaskrufs ISI-serie är inte vanliga! Kommer att bytas bort - Benny på Porslinsbloggen är spekulant. Mer om besticket i nästa bild.


Japp - ännu en del från Jens Quistgaards bestickserie Fjord inköptes, och extra kul att det är en ovanlig del. De flesta av dessa bestick finns nog i USA, men då och då dyker de upp här också!
    Priset var 90 kr för den, och det tycker jag var överkomligt! Serien är lättast att känna igen på om man tittar på handtagegets avslut. Där finns metall i mitten och teak runt om. Sedan finns det förstås en märkning på dem också. Antingen står det Dansk Design, eller IHQ.

1 kommentar:

DeBeer sa...

Benny har flera sedan tidigare men jag är helt utan coasters ;-D