fredag 13 september 2013

En hallbyrå till

Japp, det var denna som jag fick med mig från Malmö förra torsdagen. Köpt av en kvinna i Danmark, som hade sin son boende i Malmö. På så sätt blev den varsamt och billigt transporterad till Sverige, och Stina lät den vila hos henne tills jag hade möjlighet att åka ned och hämta den.
    Jag hade visserligen en hallbyrå förut, men efter flytten fick jag mer yta i hallen, och då vill man gärna fylla ut med snygga saker som man även kan förvara andra saker uti.


Den delen av hallen den står i är en smal gång och extra svårt att få till bra bilder på - både pga utrymmet och att det är som mörkast där. Därför något märkliga perspektiv i bilderna.
    I framtiden (förhoppningsvis snart) hade jag tänkt mig en fin bordslampa på den. Tavlan på väggen har jag visat här ganska nyligen. Jag tyckte att den passade bra där den sitter nu.


Vaserna kanske du känner igen! Negro från Upsala-Ekeby. Den bulliga golvvasen kommer att få stå i närheten när jag hittar den till ett bra pris.


Jag gillar speciellt handtagens utseende! Att byrån är dansktillverkad ser man - lite fräckare stuk än på de svenska.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Finfin! Handtagen är underbara!

Margith sa...

Kender du www.loppegalleriet.dk

Allt det gamla goda sa...

det blev ju superbra! tavlan är ju väldigt trevlig, den förgyller alltihop!

Yvonne sa...

Det där blev jätte snyggt!!!!