söndag 14 oktober 2012

Nytt och ovisat

Som vanligt handlades det på loppisar i helgen. Det blev några småfynd och småtrevliga ting. En sak köpte jag som jag gillade mer än det övriga, men den förtjänar ett eget inlägg om några dagar.
    Men jag hade en hel del saker som jag har skaffat på vardagarna de senaste två veckorna också, så jag passar på och visar dem nu.


Två små ljusstakar för ännu mindre ljus. Kul att en av dem är i mässing - det har jag inte sett förut. En stor skål i Upsala-Ekebys serie Trio. Jag hade en likadan fast mindre förut. Till höger om den ett lock till Hertha Bengtssons serie Rosmarin.
    Två ljusblå tallrikar till Gustavsberg Pastella. Fast jag inte direkt samlar på denna serie så börjar jag få ganska mycket delar nu. Under dem två grytunderlägg som jag förmodligen kommer att byta bort, och dessutom en blomhållare i keramik i form av en turkos sköldpadda!


Nu avdelningen för rött och teak. Ett glas från Reimyres serie Tosca. Man hittar blåa och gröna glas då och då, men röda är mer svårfyndade. Sedan fyra små röda glas från en glassats från Reijmyre vid namn Samba som levererades i en trevlig rörformad förpackning. Den fanns inte med här tyvärr.
    Salladsbestick har jag snart fler än jag kan hålla räkning på, men dessa var ju både läckra och billiga! Nötknäckare i teak har jag också ett gäng av, men denna skaffades av samma anledning som salladsbesticken.
    Ett rött askfat av Erik Höglund hann jag knipa när jag kom till en loppis som skulle stänga tre minuter efter att jag kom dit. Och till sist en knivslip från Nilsjohan som eventuellt kommer upp på väggen i köket sedan.

4 kommentarer:

florin design sa...

Fina fynd och grytunderläggen säger högt och tydligt att de vill bo hos mig ;) :)
/Lina

DeBeer sa...

Som vanligt gott resultat av snokeriet!
Jag har som du vet de där underläggen sedan tidigare men skulle gärna ha ett par som är dubbelt så stora!

LoppisListan sa...

Snygga salladsbestick! Hittar aldrig några fina trots att jag letar. Kanske får sluta leta helt enkelt så dyker det nog upp. ;)

Lybtar sa...

Härligt Jan.
Du gör fynd mest hela tiden du. Vi valde ju svampskogen före loppis denna helgen. Skulle vi kanske inte gjort .....