söndag 21 oktober 2012

Helgens loppisfynd

Ingen höjdarhelg, men det som gjorde att den blev godkänd ändå var att jag åkte till en loppis som jag aldrig brukar besöka på lördagarna.
    Här hittade jag de två tallrikarna från Rörstrands Blå Eld för en tia styck samt den rökfärgade lilla vasen längst till höger som jag är i stort sett säker på att den kommer från Reijmyres seie Pavane för en femma. Därifrån kommer även boken med dekorativt omslag som faktiskt är Ingemar Johanssons "Sekonderna lämnar ringen" i förstaupplaga.


Övrigt på bilden är en vas från Åseda glasbruk, och till höger om den ett "Oxöga" av Kaj Franck. Mässingsvasen kommer från Ystad metall och jag hade en likadan förut fast mindre. Behöver lite puts...
    På tallrikarna ligger även en liten teakgaffel från Söwekonst för en tia - jag hade ett par sådana förut också. Denna är märkt Söwe Sweden, men det är inte de andra jag har.


Och häromdan köpte jag ännu ett snurrfat från Digsmed, trots att jag inte använder de jag har. Men det kostade bara en hundralapp och hade två extra glasinsatser med.
    Det är alltså det längst till vänster. Köpte det faktiskt på Myrorna och det hade inne hunnit upp på hyllan än utan jag tog det direkt från korgen som kom från lagret.

2 kommentarer:

Lybtar sa...

Vad var detta för en loppis då?

På onsdag skall jag besöka Erikshjälpen, trots att jag bor nästan granne har jag aldrig varit där.

Fina saker du fick fatt i. Blå eld för en tia ;) Det är inte illa.

trillivippa sa...

Fina fynd som alltid - och rasande snyggt bokomslag!!