tisdag 24 juli 2012

Loppisturen - metall och trä

Nu till del tre bland inköpen på resan. Längst upp till vänster står två fötter till Nagelljusstakarna. Jag hade en förut så nu har jag vad som behövs för att få ljusstaken på fötter - den i köket alltså.
    Till höger om den en Gense Thebe bricka för en tia. Och längst till vänster i mitten en liten ljusstake av Jens Quistgaard som kostade 20 kr. Den läckra hängaren till höger om den är ett byte med H55-bloggen. Hamnar nog i köket för handdukarna sedan.
    En radda bestick blev det också! Från vänster: En fiskkniv med grått skaft från Focus de luxe (ovanlig), Två knivar och två gafflar från Gense Spectra. Två hittade på loppis och två tillbytta. Sedan en fin norsk sked med teakskaft - köpt i antikaffär för en tia! En gaffel i Focus steel samt det bästa - en sked ur Nilsjohans serie Soraya. Köpt för två kronor på en loppis - synd att de inte hade fler!
   

Köpte faktiskt bara en sak i trä och den var inte i teak! Svartek skall det vara och den hamnade i fönstret bland mina två andra träskulpturer. Fint med en liten grupp sådana!
    Det är den som står längst bak. Men jag gillar nog de båda främsta bättre ändå!


I det sista inlägget kommer mest glas, och där hittade jag fina grejer!

5 kommentarer:

sandra sa...

Åhh! Vill du byta/sälja Jens Quistgaard ljusstaken så är jag superintresserad! Har letat efter en till så att jag har två! :)

form55 sa...

Jag byter gärna bort den om du har något som jag gillar. Kan vara t ex ett bestick av Gense Spectra.

Lisa sa...

Hej! Jag undrar hur man ser skillnad mellan Soraya förrättskniv och smörkniv? Är de olika stora? Jag tror att jag har en smörkniv, för den är otandad, men om förrättsknivarna är otandade skulle det även kunna vara en välanvänd ovass sådan.

form55 sa...

Tyvärr vet jag inte det. Jag har bara två matskedar och inga knivar alls. Jag råder dig att fråga i antikforumet "Precis en sån" om detta.

Lisa sa...

Tack, det ska jag göra. Jag visste inte ens vilken modell det var innan jag läste dina senaste inlägg, så du har ändå varit till hjälp!