lördag 12 maj 2012

Lördagsfynd

Idag har Stina med bloggen Allt det gamla goda varit i stan och vi tog en gemensam loppisrunda på sju loppisar. Och några små inköp blev det också för oss båda.
    Sex av loppisarna låg på Hisingen och sedan avslutade vi med Myrorna där jag nog gjorde det största fyndet otroligt nog!


Det sistnämnda var en skulptur i metall i art decostil, även om denna är gjord 1966. Man ser dem på mässor ibland för flera hundralappar, men denna gav jag 35 kr för. Jag har varit lite sugen på en sådan och då känns det bra att den var billig också.
    Lampan till höger har jag visat tidigare, men skärmen bytte jag till mig från Stina. Två askfat med barbröstade kvinnor som motiv av Erik Höglund för en tjuga styck - lite större än den vanliga storleken.
    Till höger om dessa en Aladinlykta från Höganäs för en tia. Den ser vit ut på bilden men är i verkligheten ljusblå! Köpte den endast för den ovanliga färgens skull. Och längst fram en bakelsespade (?) från Ystad Metall - också för en tia.

1 kommentar:

TUSEN VASER sa...

En bakelsespade skulle man ha!