söndag 20 maj 2012

Helgens loppisfynd

En ganska lyckad helg fyndmässigt! Det mesta skall jag behålla av det som jag köpte - var jag nu skall göra av allt...
    Från vänster: Tre FORM-tidningar från början av 60-talet - 20 kr/st. Nilsjohans Stora Björn i originalkartong - 70 kr. Jens Quistgaards gula tillbringare i kanonskick - 320 kr. Litet UE-fat - 20 kr. Fat "Röd Eld" från Rörstrand - 100 kr. VHS-band om Stockholmsutställningen 1930 - 10 kr. Läckert designad skål i teak - 80 kr. Fem gröna refflafat från Gullaskruf - 20 kr ihop.
    Totalt 680 kr för allt. Det var fina grejer så jag tyckte inte att det blev så farligt dyrt ändå.


Höjdarna var tillbringaren, teakskålen och Röd Eld-fatet. Fint skick på alla tre, men tillbringaren var i nästan nyskick! Kul att få in ytterligare en del i Röd Eld - se tidare inlägg om dessa här.
    Teakskålen med raka kanter är konstigt nog inte märkt, men det är hög nivå på formgivningen! Förmodligen dansktillverkad. Och nästa helg är det den stora megaloppisen i hela Majorna med omnejd. Då hoppas vi på bra väder!

Jag har glömt att nämna att Stina med bloggen "Allt det gamla goda" hälsade på mig förra helgen. Hon tog en del bilder hos mig som ni kan titta på här.

3 kommentarer:

Soffi sa...

UE fatet är en Trio, som ju finns i en rad olika utföranden och storlekar. 20:- var billigt ju! Jag har det stoooora fatet med samma form som ditt lilla.

Ha-begär på de fina NilsJohan besticken! - jag samlar på just de olika uppläggningsgrejerna med svarta skaft från nilsJohan o har så långt fått ihop ett litet gäng, bland annat osthyvlar, tårtknivar, bakelsespade etc etc.
Klassiska- passar till allt!

trillivippa sa...

Ja jäklar vilken runda! Väldigt länge sedan jag hittade så mycket fint samtidigt! Och till så pass bra priser dessutom. Jag får väl sätta hoppet till vår loppistur i sommar. :)
Lycka till på megaloppisen!

Allt det gamla goda sa...

oj vad mycket.. och mycket kvalitativt! var hittar du allt, det är frågan.. :)