lördag 7 april 2012

Väggskulptur

Denna köpte jag för över ett år sedan, men den råkade hamna på avvägar bland prylarna. Men i dagarna dök den fram när jag vårstädade!
    Tyvärr ingen märkning på den - någon som vet vem konstnären är? I alla fall så gillar jag den mer och mer! Storleken är 25 x 18 cm, och den är ganska tung eftersom mittendelen är gjord av metall.


Den har tillfälligt hamnat på ett ställe i hyllan där jag bara har mindre teakföremål med fin form. Men den har kraftiga dolda upphängningskrokar så den kan hamna på väggen sedan om jag hittar ett bra ställe.
    Den kostade runt femtiolappen när jag köpte den på loppis. Men jag hade kunnat gett klart mer!


Cirkeln i skulpturen och den cirkelformade skålen med handtaget connectar bra!

2 kommentarer:

Soffi sa...

Ja jäklar va snygg den va! O passar bra bland teakgreherna, även om det är tillfälligt.

trillivippa sa...

Wow, så snygg! Och jag håller med Soffi om att den passar bra in bland dina läckra teakföremål.