söndag 22 september 2013

Nya loppisfynd

Det ar ett tag sedan jag visade sådana. Fynden har inte sinat, men ljuset och tiden är det lite sämre med nu när det inte är sommar längre.
    Har inte fått med alla fynd märker jag, men dessa skall väl räcka ett tag ändå.


Teakskäppan i vänstra hörnet är faktiskt italiensk! Trodde att det var Söwekonst när jag såg den, Två Entrédelar - den lilla hade jag inte förut. Då skall jag bara ha de andra färgerna. Adamassietter ser man inte ofta på loppis numera. Och tre stora Pärlan ljuslyktor för fyndpris.
    Teakburken på högersidan fick jag av en loppisbekant. Tyvärr omärkt. Och två röda glaskulor - en med vit insida och en genomskinlig. Jag har användning av båda! Liten röd fugaskål också, av minsta storleken. Och till sist en keramikburk av Signe Persson-Melin som det står Skånsk Senap på.


Teakställningen köpte jag igår, men ströarna hade jag förut. Passar fint ihop!


Lite mer diverse. Åsnan av keramik trodde jag var från FEJ, men det var det inte. Men det är flera fabriker som gjorde liknande djur. Den gröna Royal Kronanmodellen blir mer och mer populär, även om de inte är lika dyra som den klassiska.
    Coasters från Laurids Lönborg i två storlekar blev det idag, men de röda smala ljusen köpte jag förra helgen. Osthyvel från Gense, men modell vet jag inte säkert. Gaffeln däremot kommer från Gense Spectra, och det hade jag elva st förut. Så nu får det räcka av dem.

1 kommentar:

Designpiraten sa...

Hejsan jag vet inte om detta är ett något okonventionellt sätt att ställa min fråga men jag har följt din blogg ett bra tag och även länkat den från min lilla avsides ö, så jag undrar om du hade kunnat lägga till en länk till min blogg helt enkelt :)

Jag önskar dig all lycka och hoppas att du lägger upp så mycket keramik som möjligt i framtiden, då blir jag nöjd hehe

Trevlig kväll

/designpiraten