fredag 31 augusti 2012

Senaste inköpen

I Onsdags blev det en tur till Falkenberg, dels för att se Stig Lindberg-utställningen på Falkenbergs museum (riktigt bra) och för att träffa två retrokollegor som jag bara hade haft kontakt med tidigare via nätet.
    Av Erika bytte jag till mig den lilla skålen från Johansfors serie Party. Jag hade varken den färgen eller storleken förut så det var kul att få in den! Gitte skjutsade runt mig och vi var på 6-7 ställen i Falkenberg och Varberg. I Varberg blev det också ett besök på Nostalgirundan där jag köpte skeden från Genses Thebe Special.


Pepparkvarnen hittade jag på ett ställe i Falkenberg för en tia. De övriga två föremålen köpte jag idag efter jobbet. Hann med fem ställen på 105 minuter.
    Kryddstället i teak kommer från Danska Digsmed (jo, jag har några saker därifrån tidigare...) 60 kr på Stadsmissionen. Den randiga vasen är gjord på Alsterfors glasbruk av P-O Ström.


Nu har jag tre föremål i den serien, och tror inte att jag skall skaffa de övriga. Det finns nio olika men tre storlekar av varje form, så nu har jag alla former.
    Men man vet aldrig - kanske får jag för mig att samla alla nio ändå!

2 kommentarer:

Lybtar sa...

Nostalgirundan gillar jag. Tycker de är trevliga och kunniga

Lena sa...

Kul att du kom iväg till Falkenberg. Och fina grejer hittade du ju också :)