lördag 28 april 2012

Dagens loppisfynd

Det var premiär för uteloppis i Göteborg idag, och även en ny plats då Hedenloppisen har bytt plats till Majorna. Vädret var det inget fel på heller.
    Inga stora fynd tyvärr, men även små är välkomna. Bättre än inga fynd alls i alla fall.


Ett brickband köpte jag - det första någonsin. Det är signerat L.G. och har ett skånemotiv - 20 kr. En bok om konstnären K G Nilsson för 30 kr och ett blågrönt Lindshammarglas som Benny på Porslinsbloggen skall få ta över - fem kr.
    TV-tranan har tyvärr brutit näbben, men annars är den verkligen fint gjord! Signerad BL 1963 undertill - 15 kr. Framför den en mörkgrön Coloradoassiett för en tia och till vänster om den en stengodsminiatyr från Rörstrand med okänd signatur för en tjuga.
    Så en hundralapp jämnt gick kalaset på, och det får väl anses vara godkänt tycker jag!

5 kommentarer:

Soffi sa...

Inte dumt att shoppa loss på lite smått o gott, för den blygsamma prislappen!

Har sneglat på exakt likadana brickband på loppisar, och på tradera men tyvärr inte den färgsättningen jag skulle önskat. Gillar teak-öglan dock!

Har missat att Heden-loppisen flyttat.. :(
Lite mysigare miljö i Majorna kanske? Men det va perfekt när den låg så nära mig innan.. aja cest la vie :)

Daniel sa...

Vi har ett likadant brickband hemma. Det orkar hålla massor av brickor utan att ge efter. Just nu räknade jag till fjorton. Bra kvalitet alltså. :-)

askott597 sa...

Brickbandet har jag (haft) kommer inte ihåg om det gick till Jamtlis 1970talsprojekt. Tvtranor står sju stycken i fönstret funderar på att avyttra dem... Att flytta från två torp till en tvåa har sitt pris vad gäller att behålla sina samlade ägodelar. Eva från Jämtland

Allt det gamla goda sa...

brickband har jag faktiskt heller aldrig köpt något.. det känns väldigt givet att ha i ett retrokök och det är kanske därför jag satt mig på tvären! hehe.. däremot miniatyren där, den liknar en miniatyr jag haft väldigt mycket.. kan den vara en rörstrand, och formgivaren kanske kan heta bertil lundgren?

Anonym sa...

Fina brickband! Har letat ganska mycket efter såna på loppisar men inte hittat några.