tisdag 27 augusti 2013

Keramiktavla

Det var denna jag köpte i Markaryd som var den tyngsta pjäsen! Har tyvärr ingen aning om konstnär och årtal, men den känns som 50-tal.
    Den gick inte att få ned under 400 kr, men hade jag inte köpt den så hade jag ångrat mig!


Jag håller på och planerar en grupp med mindre tavlor av skilda slag, och denna känns som att den kommer att få plats där.
    Kommer att sättas upp i hallen, i den delen där väggen är vit. Bilden blev ganska ljus.

Övriga bilder från mässan kommer i ett annat inlägg vid närmare eftertanke.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan baksidan ge någon ledtråd?

form55 sa...

Den är fastlimmad på en träskiva. kanske står det något namn inristat på baksidan, men det blir nog mycket jobb för att få reda på det. För mig spelar det inte så stor roll vem det är, men det hade varit lite kul att få veta.

Herr Movarp sa...

Ja den var riktigt snygg!

Anonym sa...

Ser riktigt bra ut den där.........

Gunillas sa...

Läcker! Du hittar som vanligt mycket fint!!!