onsdag 11 augusti 2010

Dagens fynd

Nej, förmodligen månadens eller rent av årets fynd kanske!


Jag var tveksam om detta verkligen var ett glasföremål av Mona Morales-Schildt när jag hittade den idag på loppis för 15 kr. Men när jag kollade upp signaturen (Kosta SS 226) och såg andra föremål med luftdroppe inuti så var saker klar!

S(1) =  Morales-Schildt -  S(2) = Slipat

Andra signeringar av henne är: SU = Unikat, SH = Hyttarbetat.


Lite suddigt blev det eftersom makroläget på kameran innebär att man inte kan ha blixten på.

Fakta om Mona Morales-Schildt kan du läsa här!

En antikhandlare skrattade åt mig och sade - jaså, du skall köpa en glasklump! Han kanske ville att jag skulle lägga tillbaka den så att han skulle ta den istället... Tack Erikshjälpen!

4 kommentarer:

carina sa...

Bara att gratulera!

Caterine sa...

Oj oj så fin. Glad för din skull. Hade väldans gärna ramlat över ett sådant fynd men som bekant så fyndar jag aldrig, aldrig någonsin. Nästan.

form55 sa...

Tack, både Carina och Caterine.

Skall man fynda så gäller det att - vara ute och leta mycket, komma tidigt (helst först), ha läst på om mycket och till sist ha en rejäl portion tur.

Libby sa...

Åh, vad roligt med en Mona Morales-Schildt. Well done!