torsdag 22 maj 2014

Pappershållare

I ett kök behöver man titt som tätt hushållspapper. Och det är en relativt ny företeelse i köket - på 50-talet fanns inget sådant. Så att hitta en snygg hushållspappershållare som passar in i ett kök i äldre stil är svårt, ja rent av omöjligt påstår jag.
    Ett alternativ är att göra en ritning på en dylik och beställa på ett snickeri, och det gjorde jag för en vecka sedan. Och idag hämtade jag slutresultatet.


Naturligtvis ville jag ha den i teak, eller i alla fall ett träslag som liknar teak. Enligt snickaren som gjorde den skall detta vara teak, men jag är inte helt övertygad om det. I vilket fall så duger den ändå.
    Jag gjorde den lite längre än vad som behövs för att man skall kunna flytta den genom att hålla i pinnen. Den är även svagt rundad ovanpå för finast form.



Och så här ser den ut med pappret på plats. Så nu skäms jag inte ett dugg för att ha hushållspappret framme i köket! :)
    Kanske finns något liknande att köpa någonstans, men det har jag inte sett till.

1 kommentar:

Blog27999 sa...

As claimed by Stanford Medical, It's really the SINGLE reason women in this country live 10 years longer and weigh on average 19 KG lighter than us.

(And really, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and EVERYTHING related to "how" they eat.)

BTW, What I said is "HOW", not "what"...

CLICK on this link to see if this quick test can help you discover your real weight loss possibility