söndag 28 april 2013

Nya loppisfynd

Kanske lite tråkigt att bara se småprylar, men nästa inlägg kommer att handla om en lite större sak som jag har köpt för att förgylla inredningen med.
    Alla kommer nog inte att gilla den, eller ens förstå varför man vill ha en sådan inomhus! Ni som har tittat på facebooksidan vet kanske vad det är.


Men här är senaste veckans fyndinköp. Den gula långa saken i bakgrunden är en plasthylla till de italienska badrumsskåpen. Köpte den idag för en tjuga. Ostkupan i svart glas köpte jag däremot redan i måndags för en femtiolapp.
    På samma loppis köpte jag även den lilla blomkrukan från Upsala-Ekeby för 25 kr. Det gröna glaset "Tosca" från Reijmyre kostade 20 kr igår. Då köpte jag även teakgalgarna för en tia styck och gräddsnipan från Gustavsberg Colorado.
    De sex små sakerna framför krukan är osthållare i teak som används vid skivning - en tia för allihop idag. Och till slut en kniv från Nilsjohan Soraya för endast två kronor i måndags. Det var på samma loppis som jag köpte de tre gafflarna tidigare lika billigt

3 kommentarer:

DeBeer sa...

Jag hittar ALDRIG Soraya på mina turer I Stockholm, lyckliga du!!!

Catherine sa...

Fina grejer. Allt behöver inte vara stort:) Var själv ute på en loppisrunda i fredags. Hittade inte speciellt mycket. Men två 60-talsdukar blev ändå mina och de är jag glad över. Jag tillhör de där som inte kan vara utan duk på mina bord. Hittade också en gul kanna som jag var tvungen att kolla på. När jag såg färgen tänkte jag nämligen direkt på dig och Colorado. Men, det var fel, tyvärr, hade en märkning som jag inte kommer ihåg nu. I annat fall hade du nog fått ett paket.

Anonym sa...

Men kära du var ska du ha ostkupan? Sådana användes på den tiden då man inte hade kylskåp utan skafferier så stora som mindre rum :-)