söndag 9 september 2012

Helgfynden

Idag blev det en bloggträff på bakluckeloppisen och förutom jag så kom fyra retrobloggare dit. Det var Benny (Porslinsbloggen), Helena (Porslin & Nostalgi), Safija (Re-dizain) och Susanna (Men visst - tidigare även Brown Beans). 2-3 bloggare till skulle ha kommit men fick förhinder.
    Men även igår blev det en runda och nog blev det några grejer denna gången också som fraktades hem!


En dansk plåtburk av Lena och Al Eklund. Den rökfärgade vasen bytte jag till mig av Benny. Två ljusblå kaffefat till Colorado (byte med Benny) - perfekt då jag inte hade varken kopp eller fat i denna färg hittills! Nu fattas bara kopparna!
    Krenitskålen blev dagens fynd - 25 kr! Jag hade inte den storleken i den färgen förut så den hamnade direkt på satsbordet där de andra står. En orangeröd Aladin ljuslykta från Höganäs. Uppläggningsfatet från Colorado kommer också från Benny. Den röda Randiskålen från Gullaskruf köpte jag igår för 40 kr. Dessutom en senapssked från Gense Focus steel och en köttbullegaffel från Nilsjohan för en femma styck.

6 kommentarer:

form55 sa...

Hoppsan! Den röda Reijmyren köpte jag ju förra veckan. Blandade ihop den med en annan liknande.

Lena sa...

Vad kul med bloggträffen, och som vanligt bra fynd :)

Lybtar sa...

Det var illa att jag inte fick med mig häftet till dig.
Men vi lär ju ses igen.
Tack för hjälpen idag.

Jesper sa...

Jätte trevliga och fina fynd du gjort. Härlig färg på Aladin lyktan:)
Roligt att du hittade en Krenitskål du inte hade tidigare.
Grattis!

Herr Movarp sa...

Härligt! Synd att tiden inte riktigt räckte till för ett besök! Glöm inte att plocka ur koppen ur väskan, den kanske du missade !

Herr Movarp sa...

Attans telefon...äggkoppen skulle det vara :-)