fredag 27 maj 2011

Kungsbackamässan

Där var jag idag och letade prylar. Tyvärr blev det inte så mycket inköpt - det var svårt att hitta något som jag gillade.
    Men några saker fick jag med mig hem i alla fall. Först fyra oanvända fina bordstabletter i linne i olika färger.


En stengodsvas av Kåge som i formen liknar vissa delar av Selectaserien. Knappast Farstagods, men fin ändå. Och jag hade inget i stengods av Kåge förut så den får jag vara nöjd med.
    Kostade lika mycket som bordstabletterna, dvs 100 kr.


Ett bestick med teakhandtag för en tia. Jag gillar utseendet på den och hoppas kunna hitta fler i serien. Det står stainless Sweden på den.
    Och brevid den en ring med ett udda utseende. Inget jag normalt tittar efter, så detta blev ett spontaninköp för en femtiolapp.


Det blev äver tre vykort, ett ISI-glas och en senapsburk utan lock från Pastella som inte kom med på bild.

1 kommentar:

Line - Teaklover sa...

Bestikket med teakhåndtag, må da bestemt siges at være et hit! Jeg håber du finder flere dele til det.