söndag 16 december 2012

Denna helgens inköp

Nu skall jag inte dra på inköpen denna gången. Även denna helg var det mulet så blixt behövdes även mitt på dagen!
    Två saker köptes dyrt i antikaffär - resten fyndades på loppisar.


Glasvasen är från Åseda, men den syns bättre på nästa bild. 40 kr för den. Två gamla leksaker köptes också för omväxlings skull - 40 kr/st. Och en femma styck fick jag ge för de sex små plastfaten från Perstorp enligt text i botten.
    Den gula pannan av Jens Quistgaard köpte jag i en antikaffär, och sådeles inget fyndpris. Men jag har inte köpt något dyrt på ett tag nu så det fick gå. Och saltburken av Signe Person-Melin köptes i en annan antikaffär - inte jättebilligt det heller, men ändå inget överpris.
    Annars syns ett litet ISI-glas för en tia, en mässingsljusstake för samma pengar och några bestick från Gense Thebe.


Här syns Åsedavasen bättre. Jag hade en nästan likadan förut - bara storleken som skiljer. Höjderna är 20,0 och 23,5 cm.
    Skall jag då börja samla Åsedavaser jag också? Nej, ni kan vara lugna! Den kanske hamnar hemma hos någon annan retrobloggare istället.


Tog en bild av mina Quistgaardare, men glömde att ta med de båda fonduegrytorna ju! De har samma färger tyvärr.
    Nästa del vore bra med en turkos sak! Läckra saker i Kobenstyle!


Och den lilla saltburken av Signe från 1955 är sammanförd med de andra delarna i denna serie. Det finns även delar som hon gjorde 1953, men dessa är inte lika snygga tycker jag.
    Jag har även en burk som det står Peppar på som skall komma in inom snar framtid hoppas jag.

1 kommentar:

DeBeer sa...

De där grytorna gillade jag helskarp, kul med en färgklick i köket!