torsdag 30 augusti 2012

Entré och Colorado

Tack vare kontakter inom bloggvärlden så har jag fått möjlighet att köpa porslin ur dessa serviser som jag samlar på!
    Stort tack till Catherine, Erik och Pia!


Tre TV-koppar med fat och en soppskål utan lock ur Gustavsbergs servis Colorado. Jag hade dessa förut men det är alltid trevligt med några till.
    Men jag hoppas att nästa köp av sådana blir i andra färger som jag inte har.


Benny (Porslinsbloggen) och jag delade på ett parti tallrikar ur Entré från Rörstrand. Sex fina limegröna tallrikar var blev det.
    Nu hoppas jag att jag kan hitta assietter i denna serie också eftersom jag bara har två sådana. En grön och en grå.

3 kommentarer:

allt det gamla goda sa...

du samlade väl bara entré om du hittade billigt? eller? :P

form55 sa...

Nja, jo. Fast det var ganska bra pris på dessa. Inte ofta man hittar så många på en gång heller.

DeBeer sa...

Det är bara att konstatera att gult och svart är skitsnyggt ihop :-D