söndag 4 december 2011

Nya helgfynd

Det har inte funnits tid och ork att blogga mitt i veckan, men här kommer ett inägg om helgens fynd. Igår fick jag sällskap på loppisrundan av Anna (Retrolux) och Sara (Lilladockan). Hittade inte så mycket då men fick möjlighet att byta till mig de båda Rhapsodyglasen på bilden av Anna.
    Fyra blomkrukor har det blivit i helgen - två Tellus från Bo Fajans för 25 kr/st. Den stora vita är i storlek nio så det är en av de största storlekarna (det finns elva storlekar). Den lilla röda glasvasen är från Bergdala glasbruk - hade hoppats att den var från Alsterfors men så var det inte.
    Servettstället i teak har en något udda form! Undertill finns en stämpel som säger "Formgivning Åke Wijkström". Om man googlar på hans namn dyker en del gamla annonser upp från Blocket och Tradera med andra teakföremål med hans namn.

6 kommentarer:

Maria sa...

väldigt fina blomkrukor!

Allt det gamla goda sa...

fina fynd, som du brukar uppvisa! gratulerar till den stora vita tellus-krukan!

Retrolux sa...

Tack för en trevlig runda. Synd bara att regnet öste ner och vi höll på att blåsa bort! Nästa gång kommer solen skina och fåglarna kvittra. Fint byte fick jag med mig hem också.

Och ang. Göteborgs centralstation. Ni är visst lika mycket besserwisser både du och Barbro. Haha... :D

La mômes Old fashioned sa...

Jag har själv inga telluskrukor, än, men tycker att de är helt underbara! De brukar gå rätt dyrt på Tradera har jag sett.

Anna sa...

Fint servettställ! Och glasen är ruskigt snygga!

form55 sa...

Retrolux - Ja, nog borde vädret bli bättre om du kommer tillbaka i vår eller så. Jag blev också nöjd med bytet. Besserwisser? Jo, kanske det - ibland, när man vet att man har rätt... :)

Och tack alla er andra för kommentarerna!