lördag 27 oktober 2012

Boråsmässan

Igår tog jag ut en semesterdag och tog bussen till Borås och västsveriges bästa antikmässa. Jag brukar åka dit sedan ganska många år tillbaka.
    Fin mässa = dyr mässa! Men här var det dyrare än både i Helsingborg och Älvsjö tyckte jag! Jag såg ett tiotal saker som jag gärna hade haft med mig hem, men när det kostar dubbelt så mycket som man kan tänka sig att ge så fick de stå kvar.


Men några saker inköptes ändå. En lila skål i serien Party från Johansfors saknades i min samling, och 100 kr kändes rimligt. Från samma säljare köpte jag skedarna som är Genses Thebe Special för 200 kr. Inget jag samlar på, men eftersom de är ovanliga så kanske någon vill byta till sig dem mot något jag hellre vill ha. Skall olja in dem så blir handtagen snyggare.
    Glaskaraffen till höger köpte jag inte på mässan utan i en antikaffär i Borås strax innan mässan. Hade för mig att dessa kommer från Gullaskruf, men efter en koll på nätet fick jag fram att den är gjord av Ryds glasbruk. Fin form på den, men jag är osäker på om jag skall behålla den.

2 kommentarer:

Lybtar sa...

Vih ar köpt en del av ett äldre par som har en antikaffär i Borås. Kanske var det den?

allt det gamla goda sa...

inget rökfärgat glas denna gång! vad bra att du hittade den lila partyskålen på egen hand. :)